مقالات سوشیانت

مراحل نصب دوربین مدار بسته

مراحل نصب دوربین مدار بسته

مراحل نصب دوربین مدار بسته

با توجه به گستردگی دانش امروز و رسانه ، دسترسی به انواع کانفیگ و نصب بسیار ساده است. اگر آدم فنی هستید و به نصب علاقه دارید ، حتما تا انتها مقاله مراحل نصب دوربین مدار بسته ، همراه ما باشید. قبل از خرید و نصب ، حتما اطلاعات کافی را در مورد دوربین های مدار بسته و شیوه نصب آنها کسب کنید. در هر مرحله ای از این فرآیند قرار داشتید می توانید به دفتر سوشیانت تماس بگیرید . مشاوران مجرب سوشیانت همواره آماده خدمت رسانی به شما هستند. تلفن دفتر سوشیانت : 02186074815

نصب دوربین مدار بسته کار ساده ای است!

قبل از شروع توضیحات تاکید می کنم که اگر دانش کافی ندارید ، ابتدا دانش فنی خود را تقویت کنید. زیرا که فقط نصب دوربین مدار بسته کافی نیست. بعد از یک مدت نیاز به ، به روز رسانی یا پشتیبانی خواهد بود. اگر با شرکت سوشیانت مشورت کنید ، در طول سال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

مراحل نصب دوربین مدار بسته

شرایط لازم برای نصب دوربین مدار بسته

متناسب با مکانی که می‌خواهید زیر نظر قرار بگیرد، باید محیط اطراف را بررسی و لوازم را تهیه کنید. اگر می‌خواهید بر روی ساختمان دوربین قرار بگیرد. باید تا جایی که امکان دارد سیم کشی دستگاه از چشم‌ها دور باشد. به طور کلی نقشه محیطی که می‌خواهید را بر روی کاغذ ترسیم کنید. امکان پوشش دهی 100 درصد نقاط بسیار هزینه بر است. با توجه به بودجه و امکانات بهترین نقاط را انتخاب کنید.

به آن نقاط در ساختمان مراجعه کنید و مطمئن شوید که مانعی بر سر راه ضبط تصاویر وجود ندارد. قسمت هایی که عموما مورد توجه هستند :

  • درب‌های ساختمان
  • پنجره‌های رو به خیابان
  • پارکینگ
  • فضای داخلی : اتاق مدیریت ، لابی ، ورودی اصلی ، اتاق نگهبانی ، اتاق پرسنل ، انبار ، بخش تولید ، راه پله
مراحل نصب دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته

خرید تجهیزات برای پروژه کوچک بسیار آسان است. اگر برای پروژه‌های بزرگ تجهیزات نیاز دارید بهتر است لوازم را جداگانه خریداری کنید.

  • دوربین مدار بسته
  • دستگاه DVR
  • کابل دوربین مداربسته
  • فیش BNC
  • سوکت شبکه
  • منبع تغذیه

خرید وسایل و تجهیزات در ابعاد متفاوت به شرح زیر است:

تجهیزات دوربین مدار بسته برای خانه : از یک پک ساده که دارای دو یا سه دوربین مدار بسته به همراه یک دستگاه DVR و یک هارد دیست است ، استفاده کنید.

تجهیزات دوربین مدار بسته برای نظارت به کودک در خانه : دو یا سه دوربین مدار بسته وایرلس قابلیت پوشش دهی یک اتاق را دارند. دوربین‌ها بلافاصله تصاویر را به تلفن همراه یا کامپیوتر ارسال می‌کند.

تجهیزات دوربین مدار بسته برای ساختمان های بلند : توجه کنید برای یک ساختمان یا مجتمع بزرگ ، رفت و آمد درب‌های ورودی و خروجی ، پارکینگ و اطراف ساختمان اهمیت دارد.

راه اندازی یک دستگاه DVR و یک مانیتور

حتما اصطلاحات DVR ، NVR ، VCR را شنیده‌اید. DVR دستگاهی است که تصاویر را ضبط می‌کند و نمایش می‌دهد. NVR برای دوربین‌های مداربسته شبکه و از VCR برای دوربین‌های مداربسته آنالوگ استفاده می‌شود.

قبل از نصب تجهیزات ، حتما از صحت تجهیزات اطمینان حاصل فرمایید.

نصب دوربین بر روی دیوار یا کنج دیوار :

معمولا بهترین جا برای نصب که زاویه دید بیشتری را پوشش دهد ، سه کنج دیوار در ارتفاع بالا است. توجه کنید که دوربین در قسمتی نصب شود که به منبع تغذیه (پریز برق) وصل شود. در پک دوربین مدار بسته حتما یک آداپتور برای روشن کردن دستگاه وجود دارد.

اتصال دوربین مدار بسته را به DVR  :

برای این کار باید از فیش BNC استفاده کنید. یک سر فیش را به دوربین و یک سر را به درگاه ورودی DVR نصب می‌کنیم.

اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر :

اگر از دوربین‌های مدار بسته وایرلس استفاده می‌کنید حتما یک CD در پک شما وجود دارد. این CD را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. گاهی ممکن است در پک شما یک USB وجود داشته باشد از اتصال USB به کامپیوتر اطمینان حاصل کنید. IP دوربین مداربسته وایرلس را یادداشت کنید و در مرورگر وارد کنید. وارد محیط تنظیمات خواهید شد. به این صورت از راه دور می توانید به تصاویر دوربین خود دسترسی پیدا کنید.

اتصال مانیتور را به دستگاه DVR : 

برای اتصال دستگاه DVR به نمایشگر از فیش BNC استفاده می‌کنیم. اگر بخواهیم کیفیت بالاتری داشته باشیم باید از کابلهای HDMI ، کابل کواکسیال (AV) و کابل VGA  استفاده کنیم.

مراحل نصب دوربین مدار بسته

چرا سوشیانت را انتخاب کنیم ؟

سوشیانت آماده ارائه انواع تجهیزات شبکه از برندهای معتبر جهانی است.

سوشیانت آماده تعمیر انواع تجهیزات شبکه است.

سوشیانت آماده ثبت سفارش شما ، برای تهیه عمده تجهیزات شبکه می باشد .

همیشه همراه شما هستیم.

تلفن مواقع ضروری : 71 28 559 0912

لینک اینستاگرام : __soshyanet@

 

مراحل نصب دوربین مدار بسته

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *